reklama

Otočil sa mu život o 180%

Prinášam Vám rozhovor s Marekom Sopkom. Je to chalan ktorý je pre mňa veľkým povzbudením.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
  1. Marek viem o to tebe že v priebehu pár dni sa ti život otočil o 180% môžeš nám priblížiť čo sa vlastné stalo?

- No nebolo to síce v priebehu par dní, ale metaforicky by sa to tak dalo povedať. Ten časový úsek bol dlhší no teraz mi to príde ako nič, ako chvíľa. Svet sa mi teda otočil a to naozaj o 180°. V jednu chvíľu je človek zdraví a v druhú už leží v nemocnici na infúziách bez nohy. Veru taký krehký a nestály je ľudský život. Ono, tá premena, sa neudiala tak že by som to mohol pozorovať a vidieť či cítiť. Bolo to skôr ako to zrnko obilia čo je zasiate v zemi,, či spíš alebo bdieš, nech robíš čokoľvek ono stále rastie. Rastie bez ohľadu na to čo práve robíš. A také boli vlastne aj počiatky mojej viery, rástla úplne nebadane až jedného dňa som si vlastne uvedomil že som úplne iný. Vnútorne som bol takmer celý zmenený , kompletne prestavaný. Tak , takto som ja dostal od Boha vieru, skrze bolesť. Mám taký dojem, čo som mohol aspoň za ten čas vypozorovať na onkológii, že práve tie najušľachtilejšie veci, myšlienky, slová, skutky sa rodia práve z bolesti a kríža. Bolesť ako by bola liekom na „slepotu“ ale nie tu ozajstnú ale na slepotu srdca. Kedy človek absolútne nie je schopný vnímať i tu druhú , duchovnú stránku života. No a keď ju nevie vnímať tak sa jej potom ani nevie otvoriť a následne prijať a praktizovať v živote. Takto Boh zasahuje u ľudí s duchovnou slepotou ktorých miluje. On ale nespôsobuje bolesť, len ju dopúšťa pre naše dobro. Ktoré samozrejme nevieme vnímať hneď práve vo chvíli keď trpíme, vtedy to vždy vyzerá že utrpenie nemá zmysel. Ale až po nejakom čase sme schopný pri spätnom pohľade vidieť zmysel a hodnotu utrpenia. Podobne ako deti čo si nechcú dať povedať že oheň je nebezpečný a môže im ublížiť. Deti čo neveria rodičom. Až kým sa sami nepopália a nepresvedčia že oheň nie je len pekný hrajúci farbami ale aj veľmi nebezpečný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Ako si sa zmieril so skutočnosťou že sa ti otočil svet? Čo ti pomohlo kráčať ďalej?

- S tým že sa mi svet otočil úplne od základov som sa zmieril pomerne rýchlo a dobre. Pretože ten svet čo sa mi začal otvárať, tá duchovná stránka života ma oveľa viac naplňovala, priťahovala viac ako tá materiálna. No a kráčať ďalej mi pomohla zas len viera ktorú som takto nezaslúžene dostal. Treba si uvedomiť že viera je vždy Božím darom !! Boh sám, vždy prvý preberá aktivitu a ponúka nám. A na nás je či už s pokorou prijmeme alebo s pýchou odvrhneme. S vierou sa mi kráča omnoho ľahšie a dobre, pretože dala môjmu životu úplne iný rozmer, zmysel a ciel. Človeku sa vždy ľahšie kráča keď má pred sebou nejaký ciel, a o čo ľahšie sa kráča ku cieľu večnému, k večnej láske..... to už nechám na posúdenie ľuďom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ako Ťa prijali tvoji bývalý kamaráti spolužiaci? Nemal si pocit že keď ťa stretli na vozíku tak sa správali odmerané?

- Moji bývali i terajší priatelia, aj ľudia všeobecne ma prijali naozaj dobre. Navzájom sa snažíme rešpektovať a vychádzať v ústrety v oboch smeroch. Aj keď som si vedomí že nie každý je schopný prijať a rešpektovať moje nové Ja, živené a poháňané vierou. Jednoducho ma nemôže mať každý rád, to momentálne absolútne nie je možné a dlho ani nebude. Veď zoberme si Krista Ježiša ten je Boh a čo sním urobili ako skončil, a o čo viac ja obyčajný priemerný človek prečo by som mal byť všetkými milovaný ;-) Skôr keby to tak bolo mal by som strach, že niečo nie je v poriadku. Ale keďže to tak nie je, som úplne pokojný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Si aktívny mladý človek ktorý sa angažuje ako bloger, spisovateľ čo Ťa vedie k tomu? Odkiaľ berieš toľko energie?

- Áno angažujem sa ako bloger, mám blogy na 3 alebo 4 portáloch. No a ten spisovateľ, to je trochu silné slovo. Skôr tak amatérsky „škrabateľ.“ Je to moja záľuba , moje hobby. Takto sa angažujem preto, lebo ako človek ktorý prešiel už nejakými strasťami a bolesťami života, radikálnou premenou a kompletne novým hodnotovým rebríčkom mám čo povedať. A chcem sa samozrejme o svoje poznatky, skúsenosti , radosti, starosti, šťastie i bôle podeliť s ostatnými. Z toho vyplýva moja angažovanosť, pretože mám plné srdce, veľa slov a neposedné pero J . Energiu na tento môj koníček, moju radosť, beriem, asi sa už budem opakovať, beriem jedine len z viery. Pretože verím že všetko čo napíšem bude mať raz pre jedného inokedy pre druhého zmysel a bude to človeku ku pomoci a prospechu, minimálne pre potešenie srdca. A ak si človek nájde v týchto mojich slovách niečo čo ho osloví, čo mu pomôže, prípadne inšpiruje alebo príde na nejakú vec s ktorou si nevedel rady, tak vtedy i keby to bol len jeden jediný človek sa to absolútne oplatí. Vtedy ma moje písanie zmysel. Nie v slove či v peniazoch, v uznaní, ale v človeku, v jeho srdci, v duši, v jeho šťastí a spokojnosti. Myslím si že ak niekto píše profesionálne ako spisovateľ alebo len amatérsky ako hobby, ako radosť a píše pre peniaze alebo slávu, môže byť síce úspešný a uznávaný ale nikdy nebude šťastný , nikdy ho nebude jeho práca napĺňať.. kdežto naopak, keď človek píše pre potešenie, pre ľudí a nečaká veľkú slávu a peniaze, či uznanie, ak píše pre svoju radosť a s úmyslom potešiť druhých, tak vtedy , vtedy ho jeho práca bude napĺňať a bude ho robiť šťastným. Tak , pre toto píšem..

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Momentálne smeruješ do kňazského stavu, prečo si sa rozhohol odovzdať svoj život pre Pána?

- Áno smerovať tam smerujem, no či tam aj dôjdem to je otázne. To je hlavne na Bohu a jeho vôli. Túžbu po zasvätenom živote pociťujem už dávnejšie. Ale zas, nebol to môj nápad, moja aktivita ale Božia. Boh vždy ako prvý ponúka a my sa len rozhodneme či prijať alebo neprijať. Ja som prijal s radosťou a ochotou pretože som sa dokázal s tou túžbou po zasvätenom živote ktorú mi dal Boh, absolútne stotožniť a prijať za svoju. Je to volanie veľmi silné a neodbytne, no nie je násilné. Boh nás každého volá , či už pre rodinu, pre kňazstvo, misie a mnohé iné... A každého volá naliehavo a veľmi láskavo, a trpezlivo veľa krát „ veď vie aký sme my ľudia občas nechápaví“ a tak i mňa povolal a ja som prijal. Je to ako v Svatom písme tá stať : „ Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme svoj kríž a nasleduje ma. Lebo kto by si chcel život zachrániť, stratí ho , ale kto stratí život pre mňa , nájde ho !“ A to neznamená len fyzickú stratu života ako to môže človeka nabádať. Stratiť život pre Krista sa dá i inak, napr. vzdať sa všetkých svojich tužôb, predstáv o živote a prijať s pokorou to čo má pre nás pripravené Boh. To je to vzdať sa života pre Pána. Ak by si sa chcel ženiť a ťahá ťa to do kňazstva, nežeň sa !! Utrápiš seba i manželku. A zase naopak ak tužíš po kňazstve ale láka ťa žena a rodina, ak sa ich nevieš vzdať , nechoď za kňaza ! Nebudeš šťastný a ani veriaci nebudú mať s teba osoh, ak nie aj pohoršenie. Toto je tá strata života pre Pána, tá evanjeliová strata. Ak stratíš život pre Boha nájdeš iný, nový, lepší, otvoria sa ti iné dimenzie a život ťa bude napĺňať tak ako nikdy predtým.

  1. Pred pár týždňami ti vyšla prvá zbierka básni, môžeš nám ju predstaviť?

- Áno vyšla mi zbierka básni. Je to ako by som povedal, je to radosť keď človek vidí takto ovocie svojho snaženia. Ako som už spomínal že som amatérsky pisateľ , mám to ako koníčka, záľubu ktorá mi robí radosť a napĺňa ma. Je to taký súbor básni, ktorý sa týka môjho pohľadu na vieru, svet , človeka, starosti i radosti, život i smrť. Je to o tom ako prežívam a cítim určité veci, dianie v živote a jeho súvislosti, ako ho vidím u ľudí. Táto zbierka je taká všehochuť. Nie je zaradená podľa určitej témy ale kľudne by sa mohla menovať ak by v tom chcel niekto hľadať určitú tému: „ Život a jeho podoby.“ Ja len dúfam že sa bude ľuďom páčiť a že si v nej budú vedieť nájsť i niečo pre seba, niečo čo ich osloví a budú sa stým vedieť aj stotožniť. A hlavne aby ich potešila a pripravila prijemné chvíle, to je moje najväčšie prianie.

  1. Na záver čo by si chcel odkázať všetkým čitateľom môjho blogu?

- Čo by som odkázal čitateľom ? Dalo by sa toho napísať dosť ale myslím že budú stačiť len dve či tri vety, a to : „ Aby vždy žili tak, že by sa nemuseli hanbiť pri pohľade do zrkadla a raz i pred Božou velebnosťou.“ To im prajem z celého srdca. Za rozhovor ti ďakujem a prajem aby ti všetko v živote vyšlo tak ako si to ti predstavuješ.

Peter Grobarčík

Peter Grobarčík

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som telesné postihnutý mladý muž ktorý chce písať o diani okolo seba Zoznam autorových rubrík:  Preskušaj si svoje vedomostiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu